15 Mart 2023 Çarşamba

Hayatın Anlamı 2

Lütfen eğer okumadıysanız "Hayatın Anlamı 1" başlıklı yazıyı okuyunuz. Devam serisi şeklindedir.
Hayatın anlamıyla ilgili neler duyduk değil mi? Tibet'te dağın tepesindeki bir keşişin elinde, Hindistan'a bir gurunun sözlerinde, Amerika'da bir yazarın ellerindeydi hep. İşin cilvesi bu ya, uzak olan hep bir yıldız gibi gözümüze hoş ve çekici göründü.
Hani İstanbul'dakiler boğazın, Şanlıurfa'dakiler Balıklı Göl'ün, Trabzon'dakiler Sümela'nın, Ege'dekiler Efes'in tadını anlayamaz ya; onun gibi bir şeydi bu. Hayatın anlamı avuçlarımızın içinde, iki dudağımızın arasında dediğimde çok garipsendim o yüzden. Birçok konuda olduğu gibi. Hep de söyledim. Ulaşılamaz olunca cazip gelenler ben anlatınca yadırgandı hep. Eğer bu bir tarifse Tibet'teki keşişin yaptığı tarifi ben de yapabilirim. Eğer birkaç cümle ise ben de söyleyebilirim. Elbette onun orada olmasının da bir sebebi var dilerseniz onu da konuşuruz ama artık evlerimiz de birer akademiye dönüşebilir buna engel teşkil edecek hiçbir şey yok.
Bu kadar lafın üstüne, neden bu kadar çok uzatıyorsun derseniz cidden bozuşuruz :) Tibet'te gitmeyeceksiniz ama az da olsa kıymeti anlaşılmalı değil mi? Yok yok o yüzden değil. Bu bahsettiklerimin hepsi tarifin içinde. Unutmayın tadı olan sonuç değil yol. Çikolata yemek gibi düşünün bunu. Çikolata seratonin deposudur. Mutluluk hormonu salgılatır. Çikolata yemenin amacı bitirip seratonin salgılamak değildir. Yerken anın tadını çıkarmak, o anı güzelleştirmektir.
Hiç şöyle düşündünüz mü? Eğer hayatın anlamı insanların büyük çoğunluğunun şu an peşinde koştuğu şeyler olsaydı, insanlar bu kadar mutsuz olur muydu? Ulaşamadıkları için diyebilirsiniz. Peki ulaşanlar neden mutsuz öyleyse?
Üzülerek söylemeliyim ki hayatın anlamı para değil. Zengin olanlar da en mutlu insanlar değil. Elbette maddiyat şart fakat araç olmak kaydıyla. Amaç edinirseniz asla mutlu olamazsınız.
Çok insan tanıdım. Çevremdeki birçok insana göre yıllarımı heba ettim. Çünkü kazanç elde edecek doğru düzgün bir ünvanım olmadı. Peki neden içim o insanların olmadığı kadar sakin? Neden hayatta diğer insanlar kadar büyük endişelerim yok? Cevabı diğer bölümde olsun. Bu arada sizler de katılıp yorumlarınızı iletirseniz beni çok memnun edersiniz.
Sevgi ve saygıyla.
Khantura

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder