17 Temmuz 2017 Pazartesi

Kibir ve Dünyayı Yöneten Beyinler

Geçmiş çağlarda insanlar hep kendi sorunlarına çözüm aramışlar, kendi işlerine yarayacak durumları yine kendileri kendi üzerlerinde denemişlerdir. Bu tıbbi bir müdahaleden tutun da, baş ağrısı için birinin kafasına delik açmaya çalışmak kadar her şey olabilir. Fakat günümüz bu konuda her çağdan, her durumdan farklı bir halde. İnsanlara ulaşmak ve onlara bir şeyler aşılamak o kadar kolaylaştı ki; büyük beyinler kendi üzerlerinde deney yapmayı bir kenara bırakın, insanlar üzerinde faşist deneyler yapacak duruma geldiler.

Ama burda kabahati onlarda aramak yanlış olur. İnsanlar da bu tarz şeylere yol verecek kadar kibilerine yenik düştüler. Bakın aptallık değil bahsettiğimiz şey, cahillik değil, boş bulunmuşluk değil; kibir. Neden mi günümüz insanı belli bir eğitim sistemine tabiydi. Ve şunu öğrendi önce, bir fikrin en iyi şekli birinde mutlaka bulunur. Ardından bu fikrin en iyi hali ben de demeye başladı.
Ve bunun getirisi: "Ben zaten bunu biliyorum, senin söylediğin saçmalık." oldu. Yani inkar. Neden mi? Çünkü insanoğlu bildiğinin dışında bir gerçeği kendine yediremez oldu. Kandırıldığını hiçbir zaman kabul edemedi.
İnsanlar bildiği otoritelerin, bildiği tabuların dışında bir şeyi anında dışlar oldular.
Şimdi biri çıksa ben aspirinin şu açıdan zararını buldum dese, neredeyse linç edecek insanlar çıkacak. O derece yani :D Tamam tamam abarttım. Ama insanlar yadırgıyorlar.
Diğer bir husus da medyada güven veren insan meselesi.
Ben şunu bilirim bizim memleketimizde laboratuvarlarda aylarca hatta yıllarca belli aşamalardan geçen ilaçlar, bilmem neler bile bi süre sonra sorunlu bulunup toplanırken, ben şöyle günde 5 kilo garpuz yedim de kilo verdim ben günde bilmem ne otunda yarım kilo yedim de şu hastalıktan kurtuldum diyen insana inanmak bana pek doğru gelmiyo. Ki bu söylentiler doğrultusunda bebek büyüten bile var ya o derece.
Şimdi açık konuşalım. Gerek yok "Ekşici" tribine girip de ben belgesel izlerim caz dinlerim havalarına girmeye. Benim evimde karasal yayın var 3-5 kanal çekiyo zaten.
Geçen sabah geçtim tv karşısına. Bi açtım bi tane sabah programı. Şu şarkıcıların sunduklarından. Adam orda işte organik hayata geçelim şöyle yapalım böyle yapalım falan diyo. Yok otlar yemekler bitkiler her şey ortaya karışık. Az çok bilirsiniz sabah programı temasını işte. Biraz ondan biraz bundan çorba gibi işte.
Bi genç bayan arıyo ve aynen şunu söylüyo: "Ben ...... annesiyim" yani burda demek istediği şu sen ne dersen ona göre çocuğumu büyütürüm ben. Be akıllı bu kadın Michael Jackson gibi günde bi kere bebeğinizi balkondan sallamayı ihmal etmeyin dese onu da mı yapacan.
Bu lafı duyan mama şirketi ne yapar biliyo musun? Hemen ürünlerinde kalite düşürmeye gider, reklamında da o senin aklına uyduğun kişiyi oynatır, sen de o mamadan bebeğine gidip koşa koşa kutu kutu alırsın. Anladın değil mi ne demek istediğimi?
Onun için azıcık aklını başına al da duruşun "Ben mantığım çerçevesinde hareket ederim" desin. Ve o koca beyinler seni kolayca kandıramayacaklarını görsünler. Görsünler ki onlar da akıllarını başlarına alsınlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder